Praca nauczyciela wymaga dużej elastyczności i ciągłego rozwoju – zmieniają się programy nauczania, podejście do nauki, a także sami uczniowie. Wymaga to nie tylko nieustającego dokształcania się w zakresie merytorycznym i przekazywanej wiedzy, ale również podnoszenia tak zwanych kompetencji miękkich, czyli na przykład nowych sposobów komunikacji, metod nauczania i innych. Niestety, wbrew powszechnej opinii, nauczyciele wcale nie mają aż tak dużo wolnego czasu, aby te umiejętności zdobyć.

Weekend, który dla większości osób jest czasem wolnym od pracy, dla części nauczycieli często bywa czasem na sprawdzanie klasówek i kartkówek, a także przygotowanie się do lekcji w następnym tygodniu. Gdzie zatem czas na rozwój zawodowy? Na rynku pojawiają się, na szczęście, rozwiązania, które biorą pod uwagę napięty grafik wielu pedagogów. Chodzi o e-konferencje dla nauczycieli. Dzięki nim, można poznać wiele nowinek edukacyjnych, a także w realny sposób rozszerzyć swoje kompetencje. Jak działają i dlaczego każda szkoła powinna się nimi zainteresować?

E-konferencje dla nauczycieli, a tradycyjne spotkania – czym się różnią, a w czym są podobne?

W tradycyjnym modelu podnoszenia kompetencji nauczycieli najpopularniejsze są konferencje, na których eksperci i trenerzy mówią o nowych rozwiązaniach, pomysłach i opiniach na temat edukacji i sposobów nauczania. Najczęściej są to monologi lub panele dyskusyjne, w których biorą udział zaproszeni gości. E-konferencje dla nauczycieli wyglądają w zasadzie podobnie, ale zamiast osobistego uczestnictwa, osoba biorąca udział w kursie dostaje dostęp do materiału wideo, na którym nagrano treść konferencji. Aby się z nią zapoznać wystarczy komputer z dostępem do Internetu.

Forma e-konferencji dla nauczycieli niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim z treścią można zapoznać się w dowolnej chwili. Nie trzeba też obejrzeć całej konferencji na jeden raz. Można robić przerwy, wracać do pewnym fragmentów, które za pierwszym razem brzmiały niejasno, można też zrobić sobie po prostu przerwę w momencie, w którym poziom koncentracji spada, a nie wtedy, kiedy została zaplanowana przez organizatorów. Można więc stwierdzić, że e-konferencje dla nauczycieli nie tylko oszczędzają czas i są wygodne, ale również, że pozwalają przyswajać przekazywaną w nich wiedzę w sposób bardziej efektywny.

Naturalną konsekwencją korzystania z e-konferencji dla nauczycieli jest brak możliwości interakcji zarówno z prowadzącymi oraz współuczestnikami. Trzeba jednak uczciwie stwierdzić, że pytania i dyskusje w trakcie tradycyjnych konferencji są zazwyczaj dodatkiem, a nie głównym elementem wystąpień. Często, zwłaszcza gdy rozkład godzinowy kolejnych wystąpień jest napięty, w ogóle się z nich rezygnuje.

Jakie kompetencje można zdobyć podczas e-konferencji dla nauczycieli?

Każdy, kto kiedykolwiek uczył wie, że twarda, merytoryczna widza jest niezbędna, aby poprawnie uczyć przedmiotów szkolnych, ale nie decyduje jako jedyna o tym, jak uczniowie przyswajają wiedzę, czy chętnie uczą się danego przedmiotu lub też czy są nim żywo zainteresowani. Wpływ na to ma szereg innych czynników, w tym tak zwane miękkie kompetencje nauczycieli. Na szczęście wiedzę i umiejętności, które pozwolą zdecydowanie polepszyć jakość nauczania można zdobyć korzystając z e-konferencji dla nauczycieli. Wśród zagadnień, które są oferowane w ramach takiej nauki można znaleźć między innymi: sposoby na poprawę motywacji uczniów; wykorzystanie wiedzy szkolnej w codziennych sytuacjach; doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów. To tylko kilka z wielu tematów i obszarów, w których e-konferencje mogą pomóc rozwinąć się nauczycielom i sprawić, że będą lepszymi pedagogami. Szerzej o tematach i zagadnieniach e-konferencji można poczytać pod tym linkiem – https://orke.pl/e-konferencje/.

E-konferencje dla nauczycieli odpowiedzią na ciągłą potrzebę kształcenia

Nikt tak dobrze nie rozumie ciągłej potrzeby kształcenia i zdobywania nowych umiejętności, jak nauczyciele. Niestety, często w związku z dużą ilością obowiązków to właśnie nauczycielom brakuje najczęściej czasu na dokształcanie się, rozwijanie umiejętności i zdobywanie nowych. E-konferencje są odpowiedzią na ten problem. Można dzięki nim poznać nowe metody podejścia do uczniów, opinie ekspertów, a także innowacyjne sposoby nauczania. Wszystko to można osiągnąć w wybranym przez nauczyciela czasie – i bez wychodzenia z domu.


Artykuł sponsorowany

Odsłoń więcej polecanych artykułów
Load More In Kursy i Szkolenia

Dodaj komentarz

Zobacz również:

Kiedy warto zapisać się na indywidualne kursy językowe?

Nauka języka obcego to proces, który wymaga czasu, wysiłku i regularności. Wiele osób decy…